O szkole

Historia szkoły


Myśl o budowie szkoły w Słodkowie Trzecim zrodziła się zaraz po wyzwoleniu spod hitlerowskiej okupacji. Szkoła miała być wybudowana czynem społecznym, więc mieszkańcy wsi nie tylko gromadzili pieniądze, ale sami też wyrabiali cegłę. Największym wyzwaniem okazał się wybór odpowiedniego miejsca. W wyniku osiągniętego porozumienia budynek miał zająć zaszczytne miejsce na wzniesieniu, przy rozstaju dróg.

Powstał projekt budynku i w 1960 roku rozpoczęto pierwsze prace. Przyświecało im głośne w tamtych czasach hasło budowy tysiąca szkół na 1000-lecie Państwa Polskiego. Oprócz ofiarności mieszkańców wsi część środków na budowę szkoły pozyskano z budżetu państwa. Szkole nadano nazwę: Szkoła-Pomnik Tysiąclecia Państwa Polskiego oraz imię Gwardii Ludowej, ze względu na fakt, iż w czasie okupacji na terenie Słodkowa działali partyzanci z oddziału tej formacji, a kilkadziesiąt osób zginęło w odwecie za współpracę z nimi.

Zimą 1964 roku budynek szkoły był już ukończony, ale zajęcia nadal odbywały się w domach udostępnionych przez mieszkańców Słodkowa Trzeciego. Uczniowie rozpoczęli naukę w nowej placówce w roku szk. 1964/1965. Początkowo była to jeszcze szkoła siedmioklasowa, a od 1967 r. – ośmioklasowa. Jednym z budowniczych i pierwszym kierownikiem szkoły został pan Czesław Wojciechowski.

W tym czasie prężnie działał zespół taneczny, drużyna harcerska, Spółdzielnia Uczniowska, zespół teatralny, koło PCK. Przy współpracy z rodzicami organizowano imprezy kulturalne, zabawy, spotkania, przedstawienia teatralne, spotkania towarzyskie, wycieczki i ogniska. Zapisały się one złotymi zgłoskami w historii szkoły.

Na przestrzeni lat wielu ludzi przyczyniło się do rozwoju oświaty w Słodkowie Trzecim, zmieniali się nauczyciele, kierownicy i pracownicy szkoły. Wśród pierwszych zatrudnionych byli m.in. nauczyciele: p. Sabina Balawender, p. Janina i Stanisław Sakowie, p. Celina Wojciechowska i p. Genowefa Kasperek, kierownicy: p. Czesław Wojciechowski, p. Sławomir Gozdalski, p. Danuta Matuszczak i dyrektor Eugeniusz Pastucha, pracownicy administracji i obsługi: p. Janina Czarna, p. Genowefa Wielgus, p. Franciszka Siemion, p. Teresa Kotuła, p. Krystyna Błaszczyk, p. Lidia Czarna i p. Halina Kosidło oraz konserwatorzy: p. Czesław Wieleba, p. Władysław Kowalik, p. Janusz Bryczek, p. Janusz Surowiec i p. Tadeusz Matuszczak.

Nauczyciele i pracownicy szkoły realizowali swoje plany zawodowe i odnosili sukcesy zyskując nagrody na szczeblu wojewódzkim w konkursach, zawodach sportowych, artystycznych i w działaniach wychowawczych.

Pod koniec lat 70-tych, gdy dyrektorem był pan Janusz Rej, zaczęto urządzać tzw. klasopracownie. Stopniowo kupowano potrzebne meble, kompletowano odpowiednie pomoce naukowe. Klasopracownię nauczania początkowego organizowały panie: Anna Kasperek, Irena Kolaga i Genowefa Kasperek. Rozstrzygnięcie konkursu zorganizowanego przez Kuratorium Oświaty i Wychowania w Lublinie na najlepiej urządzoną klasopracownię I-III w 1981 r. przyniosło naszej szkole wyróżnienie w postaci drugiego miejsca w województwie lubelskim oraz nagrodę pieniężną na zakup pomocy naukowych.

Inne zmiany związane były z przebudową wewnątrz budynku szkolnego. Wygospodarowano min. miejsce na pokój nauczycielski i szatnię uczniowską, przy bibliotece urządzono czytelnię, przybyła również pracownia zajęć technicznych, którą oddano do użytku 4.VI.1987 r. Uroczystego przecięcia wstęgi dokonał wówczas prezes ZSL Zbigniew Wilkos, a szczególne wyróżnienie za wielki wkład pracy otrzymał nauczyciel techniki – Ryszard Rafalski i przewodniczący KR –Waldemar Kosidło.

Uczniowie ze Słodkowa mieli na swoim koncie kilka własnych, znaczących inicjatyw. Wielkim wydarzeniem w życiu społeczności szkolnej było oddanie do użytku harcówki 22.II.1980 r. Projekt opracowała drużynowa druhna Grażyna Ciołek. W pracach brali udział wszyscy harcerze oraz członkowie Samorządu Szkolnego. W tym celu pozyskano brzozy z nadleśnictwa w Stróży. Krzyż harcerski i abażury z trzciny zaprojektowała nauczycielka plastyki – p. Aleksandra Lubera. Szkolna drużyna harcerska prawdziwy rozkwit przeżywała w latach 80-tych XX w. W tym czasie, od roku szkolnego 1983/84 kierowała nią i prowadziła pani Justyna Grab, opiekująca się także biblioteką szkolną. Działająca przy bibliotece czytelnia była miejscem spotkań z harcerzami oraz prób teatrzyku.

W kolejnym dziesięcioleciu istnienia Szkoła wzbogaciła swoją ofertę edukacyjną dzięki pomysłom i zaangażowaniu nowych nauczycieli. Uczniowie rozwijali m.in. swoje zainteresowania dziennikarskie w pracowni technicznej i fotograficznej, prowadzonych przez p. Ryszarda Rafalskiego. Od roku szkolnego 1989/90 zaczęła ukazywać się co dwa tygodnie gazetka „Echo Szkolne”. Zespół redakcyjny samodzielnie zbierał materiały, a więc: ciekawostki przyrodnicze, geograficzne, artykuły dotyczące życia uczniowskiego, wywiady oraz humor rysunkowy i słowny.

Dużą niespodzianką dla uczniów było uroczyste otwarcie sali komputerowej w styczniu 1993 r. Pieniądze na zakup sprzętu placówka otrzymała od Rady Sołeckiej Słodkowa Trzeciego, Gminy Kraśnik oraz ze sklepiku Spółdzielni Uczniowskiej „Miś”.

Przełomowym przedsięwzięciem okazała się również budowa radiowęzła szkolnego i jego uroczyste otwarcie 1.IV.1993 r. Dzięki temu przerwy między lekcjami urozmaicały dźwięki muzyki płynącej ze szkolnego radia, a dzieci mogły składać sobie pozdrowienia i słuchać koncertów życzeń prowadzonych przez szkolnych spikerów. We wrześniu 1995 r. w wyniku konkursu ogłoszonego w szkole radio otrzymało nazwę „Żaczek”, miało swój program i stosowną tematykę audycji.

W dniu 15.X.1994 r. odbyła się uroczystość wieńcząca obchody 30-lecia Szkoły Podstawowej w Słodkowie Trzecim. Dyrektor placówki, nauczyciele, rodzice i uczniowie podjęli wspólnie decyzję o uroczystym podsumowaniu 30 lat pracy w środowisku. Było to ważne wydarzenie w życiu placówki i całej społeczności lokalnej. Stanowiło formę podziękowania dla tych wszystkich, którzy budowali tę szkołę i tych, którzy tworzą jej obecny kształt. Rada Samorządu Uczniowskiego ustanowiła order – Przyjaciel Szkoły przyznawany osobom szczególnie zasłużonym dla rozwoju placówki w dowód podziękowania od dzieci. W dniu 15.X.1994 r. orderem wyróżniono: S. Balawender G. Kasperek, C. Wojciechowską, Cz. Wojciechowskiego, F. Kuleszę, W. Kasperka, J. Wnuka, E. Samoleja, B. Surowca, A. Samoleja i J. Reja.

Przez wszystkie lata funkcjonowania placówki w naszym środowisku bardzo aktywnie w jej życiu uczestniczyli rodzice, włączając się w organizację wszelkich przedsięwzięć, zabaw, imprez, wycieczek i akcji. Wraz z nauczycielami w listopadzie 1995 r. zbierali pieniądze na Fundusz Pomocy Szkole z przeznaczeniem na zakup środków dydaktycznych. Również podczas ferii zimowych w lutym 1996 r. rodzice pomagali przy pracach remontowych w szkole. Skutkiem tej współpracy było pokrycie korytarzy boazerią.

W wyniku reformy systemu edukacji w Polsce, rok szkolny 1998/99 był dla uczniów klasy ósmej i szóstej ostatnim rokiem nauki w Szkole Podstawowej w Słodkowie Trzecim. Ósmoklasiści odchodzili do szkół średnich a szóstoklasiści do nowego typu szkoły – gimnazjum.Uczniowie klas I-III rozpoczęli naukę w klasach zintegrowanych, a w klasach IV-VI według bloków przedmiotowych. Po dłuższej przerwie przy szkole zaczął również funkcjonować oddział przedszkolny.

W tym czasie z placówką pożegnał się długoletni dyrektor – pan Janusz Rej. Funkcję dyrektora w 1999 r. przejęła i sprawowała przez okres dwóch lat pani Jadwiga Biegaj. Po jej rezygnacji z funkcji dyrektora szkoły, od 1.IX.2001 r. stanowisko to objęła pani Jolanta Rzepka, nauczycielka z ponad 20-letnim doświadczeniem pracy pedagogicznej.

Podczas jej kadencji, przy współpracy z władzami samorządowymi i rodzicami, we wrześniu 2002 r. udało się ponownie uruchomić stołówkę szkolną. Szefową kuchni została Justyna Wichuła, zaś pomocą gastronomiczną – Magdalena Krzysztoń. W tym samym roku oddano do użytku szkolnego wspaniały plac zabaw, wyremontowano łazienki szkolne i boiska, wymieniono okna oraz ogrodzenie. W czasie wakacji 2003 r. dokonano remontu sali gimnastycznej, korytarzy szkolnych i sal lekcyjnych. W roku szkolnym 2003/2004 dokonano naprawy instalacji kanalizacyjnej i utwardzono podjazd do szkoły od strony południowej. Oblicze szkoły jest kształtowane licznymi działaniami na rzecz społeczności lokalnej. W centrum uwagi jest edukacja ekologiczna i starania dla utrzymania i poprawy stanu środowiska przyrodniczego. Społeczność szkoły we współpracy z mieszkańcami Słodkowa Trzeciego i władzami lokalnymi uczestniczy w wielu akcjach o tej tematyce.

Reforma oświaty wpłynęła na zmianę struktury wiekowej uczniów i tym samym potrzebę ewaluacji programu wychowawczego. Inicjatywą zmierzającą w tym kierunku było wzmocnienie działań wychowawczych szkoły poprzez nadanie imienia i wybór patrona stanowiącego wzór do naśladowania oraz inspirację podejmowanych działań. Wcześniejsze imię – Gwardii Ludowej – okazało się za trudne i zbyt „na wyrost” dla kilku- i kilkunastoletnich uczniów. Prace nad zmianą imienia zostają rozpoczęte przez dyr. Janusza Reja, następnie kontynuowane przez panią Jadwigę Biegaj. Roczna praca nad wyłonieniem postaci patrona spoczywa na wychowawcach klas i podporządkowana jest idei demokratycznego dochodzenia do wyboru kandydatów. Z powodzeniem udało się doprowadzić pracę do końca i wybrać nowego patrona. Na wniosek Rady Pedagogicznej, Rada Gminy Kraśnik 26 sierpnia 2004 roku przyjmuje uchwałę w sprawie nadania szkole imienia Marii Konopnickiej. Uroczystość nadania imienia i sztandaru połączona z jubileuszem 40-lecia szkoły ma miejsce 23 maja 2005 roku, w rocznicę urodzin patronki. Wizja i misja szkoły budowana wokół postaci wielkiej patriotki i pisarki oraz kontynuacja wieloletniej historii i tradycji szkoły wytyczyła kierunki dalszego rozwoju placówki.

W tym czasie warunki lokalowe szkoły w Słodkowie Trzecim stwarzają możliwość realizowania wszystkich jej statutowych zadań. Pomimo, iż budynek pochodzi z lat sześćdziesiątych, jest dość funkcjonalny a jego stan techniczny dzięki wielokrotnym remontom jest dobry.

Od 2004 roku w szkole zaczyna funkcjonować ,,Szkolne Koło Caritas’’, którego założycielką i inicjatorką działań jest katechetka – pani Elżbieta Partyka. Koło organizuje akcje charytatywne, tym samym kształtuje w uczniach postawę życzliwości, braterstwa i wzajemnej pomocy. Działalność Koła nie ogranicza się tylko do najbliższej okolicy; jego członkowie współpracują i pomagają potrzebującym z różnych części kraju i świata. Swoje działania Koło dokumentuje prowadząc Kronikę ,,Szkolnego Koła Caritas‘’ która stanowi zbiór dobra, wychowania i Miłości.

W roku szk. 2005/2006 powstał Zespół Tańca Ludowego „Słodkie Osy”, kultywujący tradycje wokalne i taneczne z regionu Lubelszczyzny. Gmina Kraśnik ufundowała stroje ludowe krzczonowskie, w których młodzież występuje uświetniając liczne uroczystości szkolne, gminne i lokalne.

W ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską pt. „Pracownie komputerowe dla szkół” 18.V.2006 r. pracownię komputerową wyposażono w serwer i dziesięć stanowisk uczniowskich. Uroczyste otwarcie zmodernizowanej pracowni nastąpiło w Dniu Patrona Szkoły, 21.V.2006 r. W ramach projektu pt. „Internetowe centra informacji multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych” placówka wzbogaciła się również o nowoczesne centrum zaopatrzone w pięć stanowisk i serwer z dostępem do Internetu. Sala biblioteki we wcześniejszych latach pełniła również rolę świetlicy wyposażonej w kserokopiarkę oraz stanowisko komputerowe ze stałym łączem internetowym. Zorganizowanie w 2006 r. świetlicy szkolnej i zapewnienie opieki w wymiarze 15 godz. tygodniowo zajęć świetlicowych było ważnym dokonaniem szkoły w obszarze opiekuńczym.

Na parterze szkoły wygospodarowano obszerną salę dla drugiej grupy oddziału przedszkolnego, przestronną bibliotekę szkolną wraz z centrum multimedialnym, dysponująca dość pokaźnym księgozbiorem. Na piętrze powstały trzy pracownie nauczania zintegrowanego, pracownia humanistyczna, przyrodnicza oraz nowoczesna pracownia komputerowa. W pojedyncze komputery – nauczycielskie wyposażono również niektóre sale lekcyjne.

Kolejne wakacje były pracowitym okresem dla kadry szkoły, ze względu na działania dla poprawy bazy: remont ogrodzenia, podłóg w 4 salach lekcyjnych, sanitariatów, zakup mebli i wyposażenia, pomocy dydaktycznych, sprzętu audio-video, nagłośnienia, wymiany okien w całym budynku szkolnym. W następnych latach wykonano również remont elewacji szkoły, kanalizacji, instalacji elektrycznej, dróg, boiska, budowę bieżni i skoczni, zakupiono nowoczesne wyposażenie kuchni, a także zapewniono stałe łącze Internetowe.

Bardzo dobrze układa się współpraca z lokalnym samorządem – Radą Sołecką. Szkoła korzysta nieodpłatnie ze świetlicy wiejskiej, fundusze pozostające w gestii Rady przeznaczane są na prace remontowe na terenie szkoły czy współfinansowanie zajęć dodatkowych. Współpraca ma wiele wymiarów i stanowi obopólną korzyść, społeczność szkoły chętnie i aktywnie włącza się w działania podejmowane przez Radę Sołecką dla mieszkańców miejscowości (np. Dni Słodkowa)

Począwszy od roku szk. 2017/2018 wprowadzono elektroniczną obsługę biblioteki oraz elektroniczną dokumentację nauczania (e-dziennik), co pozwoliło na znaczne usprawnienie pracy szkoły i poprawiło obieg informacji pomiędzy wszystkimi podmiotami (uczniowie-rodzice-nauczyciele).

Szkoła wykorzystuje programy z udziałem funduszy europejskich (np. Erasmus+, Program dla Szkół), realizując m.in. międzynarodowe projektów edukacyjne we współpracy z placówkami z innych państw europejskich, podnosząc tym samym poziom kompetencji językowych uczniów i nauczycieli.

W roku szk. 2019/2020 w placówce funkcjonuje osiem oddziałów szkoły podstawowej oraz dwie grupy przedszkolne (młodsza: 3,4-latków i starsza: 5,6-latków, realizująca obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne dzieci 6-letnich). Szkoła dysponuje 4 salami lekcyjnymi, pracownią biologiczno-chemiczną, przyrodniczą, humanistyczną i informatyczną, biblioteką z czytelnią, stołówką z jadalnią pełniącą również funkcję świetlicy, pokojem specjalistów (pedagoga, logopedy) i salą gimnastyczną oraz placem zabaw i boiskami sportowymi (trawiastym i asfaltowym). Kształceniem i wychowaniem młodego pokolenia zajmują się nauczyciele i specjaliści posiadający przygotowanie i kwalifikacje odpowiednie dla każdego etapu edukacyjnego. Począwszy od 1 września 2019 roku, szkołą kieruje nowy dyrektor – pan Marcin Siemion.

Odpowiadając na potrzeby współczesnego świata, w szkole, oprócz tradycyjnych, organizowane są również nowe rodzaje zajęć. Uczniowie mają możliwość rozwijania zainteresowań na zajęciach np. koła szachowego, ale także uczestniczenia w zajęciach robotyki czy programowania. Wyposażenie szkoły oraz bogaty warsztat pracy pozwala nauczycielom na wykorzystywanie nowoczesnych metod nauczania, w tym technologii komputerowej i informatycznej.

Bardzo istotnym działaniem szkoły wyróżniającym naszą placówkę w gminie i powiecie jest coroczne organizowanie gminnych i powiatowych konkursów mających na celu promocję szkoły w środowisku, prezentację wysokich umiejętności i zainteresowań uczniów. Od roku 2012 szkoła organizuje Gminny Konkurs Ortograficzny, od 2015 roku zaś Powiatowy Konkurs Historyczny oraz etap powiatowy Wielkiej Ligii Czytelników. Działalność ta sprzyja również osiąganiu wysokich wyników naszych uczniów na egzaminach zewnętrznych. Ww. przedsięwzięcia na stałe wpisały się do kalendarza wydarzeń kulturalno – oświatowych w naszej gminie.

Wysiłki nauczycieli i pracowników koncentrują się na szeroko pojętym indywidualnym rozwoju dzieci i uczniów, a podejmowane działania pozwalają stwierdzić, że absolwent naszej szkoły jest odpowiednio wyposażony w wiedzę i umiejętności niezbędne do kontynuowania edukacji w szkołach ponadpodstawowych.

Co roku szkoła realizuje różnorodne projekty oraz podejmuje działania innowacyjne typu: Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Europa i Ja’’, “Spotkanie z kaligrafią – sztuką uważności”, Szkoła kreatorów przyszłości – Robotyka, “Ortopestka”, Ogólnopolski Projekt Edukacyjny “Luźne lekcje z naukowcami”, „Innowacyjna Szkoła Google”.

Szkoła wspiera zainteresowania uczniów poprzez organizację i umożliwienie udziału we wszechstronnych przedsięwzięciach na szczeblu szkolnym, gminnym, powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim typu:

Powiatowy konkurs „Pszczoła to skarb” ,
Konkursy filmowe stowarzyszenia „Patria Nostra”,
Gminny konkurs kaligraficzno-plastyczny „Przepisujemy ‘Psałterz dziecka”
Powiatowy konkurs ekologiczny „Każdy Chwat Sprząta Świat”,
Powiatowy konkurs języka angielskiego „Come to Górka”
Konkurs Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie – EKOpracownia,
Konkurs filmowy Muzeum Zamku Królewskiego w Warszawie – „Zamek w dziecięcej wyobraźni – tu mówi Matejko”
Konkurs „Życie i twórczość naszej patronki”
Gminny konkurs kodowania „Za kodem krok”
konkurs KRUS „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”
Konkurs powiatowy „Pszczoła to skarb”, „Eko-pszczoła”
Powiatowy konkurs „Każdy Chwat Sprząta Świat”

Od kilku lat organizujemy Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań edukacyjnych i wprowadzamy nowe Gminna Gra Terenowa „Słodka Marysieńka”. Pomagamy i uczymy pomagać poprzez realizację działań charytatywnych typu:
Zwierzęta lubimy – pomóżmy Tulimy,
Kiermasze na rzecz Hospicjum Małego Księcia w Lublinie, na rzecz DPS w Kraśniku i in.

Programy i projekty edukacyjne:
Trzymaj Formę,
Laboratoria Przyszłości,
Narodowe Czytanie,
The International Dot Day ,
Zielona Szkoła,
Sprzątanie Świata,
Europejski Dzień Języków,
Projektanci Edukacji – „Kopernik byłby na TAK”,
EuroWeek,
projekt eTwinning „Celebratingourheritage and history”,
eTwinning: SUSTAINABILITY not a fashion but a lifestyle,
projekt eTwinning „Think to impact in ourcommunity”,
Alert Ekologiczno-Zdrowotny, Dzień Języka Polskiego,
„Żyjmy zdrowo – jedzmy warzywa i owoce na surowo”,
Eko-Challenge, Cała Polska Czyta Dzieciom,
Projekt literacki Ocalmy Świat,
Ogólnopolski projekt „Jak nie czytam jak czytam”
Narodowe Czytanie,
projekt eTwinning „Sports bring nations together”
Projekt „Zakamarek – ekotriki na kąciki”, Program „WF z AWF”, Program „Poznaj Polskę”, Ogólnopolski Projekt EKO-szkoła,
Projekt „W ekologicznym świecie dobrze bawić się będziecie”
Ogólnopolska akcja “ Szkoła Pamięta”, Innowacyjna szkoła Google,
Program „Klimat szkoły. Tworzymy go razem”,
Program „Godziny wychowawcze ze światem” ,
Projekt ogólnoszkolny „ORTOGRAFFITI”,
Projekt ogólnopolski „Super bohaterki – kobiety w historii Polski i świata”
Projekty patriotyczno – obywatelskie: min: “Żonkil”, “BohaterOn”, “Wychowanie przez czytanie”.

Realizacja projektów prozdrowotnych i ekologicznych typu:

„Trzymaj Formę”, „Alert Ekologiczny”,
„Nie pal przy mnie, proszę”,
„Żyjmy zdrowo, jedzmy warzywa i owoce” wspierana i urozmaicana jest poprzez organizowane spotkania z ciekawymi ludźmi: podróżnikami, ornitologami, strażakami…

Do w/w przedsięwzięć uczniowe przygotowują się poprzez udział w zajęciach o charakterze innowacyjnym typu: gra na instrumentach, robotyka, projekty eTwinning, pływanie oraz zajęciach pozalekcyjnych w ramach, których organizowane są wyjazdy na narty, łyżwy, wycieczki rowerowe, obozy językowe, zielona szkoła…

Epidemia Covid-19 i wyzwania nauki zdalnej (E- Uczeń – E-Nauczyciel) otworzyły społeczność szkolną na nowe możliwości, postawiły przed nowymi przedsięwzięciami, wyznaczyły kierunek i przestrzeń do realizacji wielu atrakcyjnych wyzwań. Dzięki różnym formom i sposobom (nauczanie stacjonarne, hybrydowe, on-line, blended-learning) zrealizowaliśmy wiele przedsięwzięć zależnie od zróżnicowanych możliwości uczniów, sposobu pracy, metod, dostępnych aplikacji. Nauka zdalna sprzyjała poszukiwaniu atrakcyjnych narzędzi do pracy z uczniami, dzięki temu wykształciliśmy wiele cennych umiejętności z zakresu TIK. W szeroko rozumianym procesie rozwoju uczestniczyliśmy i nadal uczestniczy cała społeczność szkolna.

Nauczyciele wzięli udział w wielu projektach, min. w projekcie „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” organizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Process Team. Dzięki pozyskanym umiejętnościom łączymy i z powodzeniem wykorzystujemy zdobytą wiedzę podejmując i finalizując kolejne przedsięwzięcia. Prowadzenie edukacji w formie blended-learning – metoda mieszana (zintegrowana, hybrydowa), łącząca aktywności tradycyjne z prowadzonymi zdalnie za pomocą komputera uatrakcyjniło realizację min. wielu akcji, konkursów typu: „Narodowe czytanie” „Przepisujemy Hobbita”, „Super bohaterki – kobiety w historii Polski i świata” i wiele innych o wymiarze historyczno-literackim.

Nawiązaliśmy również współpracę z wieloma fundacjami i instytucjami wspierającymi proces edukacji zdalnej – min. lekcje historii i wosu i in. Przedmiotów współprowadzone z przedstawicielami Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych – jednostką współprowadzoną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pozyskaną wiedzę i doświadczenie wykorzystujemy do rozwoju i wymiany doświadczeń. Różnorodność naszych działań oraz bogata i atrakcyjna oferta zajęć umożliwia realizację treści patriotycznych, ekologicznych, prozdrowotnych… w tym fundamentalnych filarów twórczości naszej patronki Marii Konopnickiej.

Skip to content