Pedagog szkolny: mgr Grażyna Kozak
Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2022/2023:
Poniedziałek: 12.45 – 14.15
Wtorek: 08.00 – 12.00
Środa: 08.00 – 11.00
Czwartek: 08.00 – 11.00
Piątek: 08.00 – 14.00
Zapraszam uczniów, rodziców i nauczycieli do współpracy, spotkań, rozmów!
Uczniu, zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:
- doświadczasz trudnej sytuacji lub masz problemy osobiste, rodzinne, szkolne,
- masz trudności w porozumieniu się z nauczycielem lub kolegami w klasie,
- masz problemy z uzyskaniem lepszych ocen,
- masz trudności w radzeniu sobie ze stresem,
- masz obniżony nastrój,
- masz jakiś problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
- chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
- chciałbyś z kimś porozmawiać,
- chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób,
- czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
- masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Rodzicu, możesz zwrócić się po radę, pomoc do pedagoga, gdy Twoje dziecko:
- ma trudności w nauce lub doznaje niepowodzeń szkolnych,
- ma problemy z zachowaniem (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka z rówieśnikami),
- doznaje krzywdy, boi się nauczycieli lub kolegów, gdy się na kogoś skarży.
Nauczycielu, zapraszam jeśli potrzebujesz:
- pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów,
- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego,
- wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. indywidualnych rozmów z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy wychowawcze).
Z mojej strony zapewniam, że:
- uważnie Cię wysłucham,
- zapewnię dyskrecję,
- wesprę i pomogę w miarę moich możliwości,
- wspólnie zastanowimy się, jak wyjść z sytuacji bez wyjścia.
Od 2021 r. działa całodobowo darmowy Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 121212 oraz specjalny czat internetowy czat.brpd.gov.pl, gdzie dzieci i młodzież mogą porozmawiać o swoich problemach, doświadczanych trudnościach, a także wspólnie ze specjalistami zastanowić się nad rozwiązaniami i sposobami radzenia sobie z kryzysem.
informacja o telefonach zaufania oraz infolinii wsparcia dzieci i młodzieży oraz dorosłych, którzy potrzebują pomocy. Dzieci i młodzież w kryzysie psychicznym, które mają problemy w domu, w szkole, w tym w relacjach rówieśniczych, przy zapewnieniu anonimowości i pełnej dyskrecji, mogą skontaktować się ze specjalistami i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.
W ramach działań telefonów/infolinii specjaliści świadczą również wsparcie osobom dorosłym, opiekunom i nauczycielom, którzy mają problemy z dorastającymi dziećmi.
Załączone telefony gwarantują szybki dostęp do informacji i wsparcia, jak również podejmowanie interwencji w sprawach ważnych z punktu widzenia zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa dzieci oraz młodzieży.
